Máš-li pocit, že jsi tím matematikem, tak co tu děláš?
QNX říká:
Bebe: Lidí je cca 7 000 000 000, většinu z nich nikdy nepotkám, většinu z těch co potkám jenom minu. S většinou z těch co jenom neminu mám tak málo společného, že stejně žádný hlubší kontak nevznikne .........zůstane jenom malinkatý zlomek lidí a i z toho zlomku si musím hodně vybírat, abych mohl racionálně využívat své zdroje. Někdo si prostě nezaslouží mou pozornost, můj čas a moje zdroje, stejně jako já si nezasloužím pozornost, čas a zdroje někoho jiného. Pokud chceš něco dělat, tak se musíš zaměřovat a soustředit, musíš si dokázat správně vybrat. Když budu pomáhat všem, nepomůžu nikomu a když budu podporovat všechny, nepodpořím nikoho.
Nebo ty snad máš dojem, že je povinností každého matematika obcházet základní školy a prvňákům tam vysvětlovat integrály a derivace? Byla by to ztráta času. Každý z těch prvňáků na sobě nejdřív musí pěkných pár let makat, než to vysvětlování dostane smysl. Někdo se na tu úroveň nedostane nikdy a integrály a derivace se nenaučí. Část lidí se to sice naučí na nějakou zkoušku, ale v praktickém životě to používat nebudou a brzo zapomenou (bohužel i můj případ) ........jenom malá část se to naučí a bude to používat ......a z ještě menší část bude pokračovat k ještě složitějším oblastem matematiky. Já tedy neříkám nic jiného, než "Nemá smysl vyučovat prvňáky integrálům" Tohle platí pro matematiku i pro permakulturu. Když chceme někoho něco naučit, tak si musíme své žáky správně vybrat. Když se chceme něco naučit, tak si musíme vybrat správné učitele a navíc ještě ve správném pořadí. Ty nesprávné žáky musíme ode dveří odehnat a poslat ke dveřím jiným. Musíme také doufat, že nesprávní učitelé odeženou nás a dokonce i dofat, že správní učitelé v nesprávný čas nás odeženou také.