Kompost

Vše o půdě
Marika
Příspěvky: 4
Registrován: 25 kvě 2014 12:42

Kompost

Příspěvek od Marika »

Ahoj, všem,


jsem úplný začátečník jak v permakuluře tak v zahradničení vůbec. Ale permakultura mě nadchla. Ted řeším kompost, máme menší zahrádku cca 300m2. Chci založit kompost, asi 7 metrů od něj je studna. Je to problém? Studna se používám na užitkovou vodu, ale do budoucna...co já vím? Manžel vymyslel, že na dno dáme cihly a lehce je svažíme směrem ke kanálku, který vede od okapů. Nebudou ty cihly dělat problém při budoucím přehazování,dostane se kompost k zemině, žížaly ke kompostu atd? Díky za vaše názory.


Uživatelský avatar
Patrik Stach
Příspěvky: 222
Registrován: 24 úno 2012 13:35

Re: Kompost

Příspěvek od Patrik Stach »

Situace úplně stejná jako u nás, pouze máme o 100 m2 méně :-)


Dva komposty 120 x 120 cm, v obou studené kompostování (je to blbě postavené, nemohu rozumně prohazovat). Studna je daleko cca 10 metrů, nevidím nejmenší problém. Vždyť kompost je jen přirozené tlení, zemina a žížaly :)


Cihly bych na dno nedával. Jednak kvůli žížalám a hmyzu zemnímu, jednak se časem rozpadají a akorát byste ze země neustále vyndavali cihlové střepy.


Marika
Příspěvky: 4
Registrován: 25 kvě 2014 12:42

Re: Kompost

Příspěvek od Marika »

Děkuju, já jsem včera ty cihly už vysázela na dno, ale přišlo mi to tak divný, že jsem je stejně zase vyndala. Takže snad ok, už jsem začala přihazovat "materiál".


Mě s tou studnou nahlodal tchán, konzultovala jsem s ním, jak daloko může být kompost  od studny a on vymyslel právě nějaký systém drenáže. Ale asi je to fakt celé blbost. Navíc 7 mětrů od studny by snad už k žádné kontaminaci docházet nemělo.


Uživatelský avatar
Neon Proto
Příspěvky: 90
Registrován: 06 dub 2011 19:43

Re: Kompost

Příspěvek od Neon Proto »