Inspirace Seppem Holzerem - pokus o využití vietnamských prasat v hospodaření na 1,2ha.

Vše o domácích a hospodářských zvířatech
Uživatelský avatar
Martin Gross
Příspěvky: 811
Registrován: 06 dub 2010 13:22

Inspirace Seppem Holzerem - pokus o využití vietnamských prasat v hospodaření na 1,2ha.

Příspěvek od Martin Gross »

Po shlédnutí videí z Krametterhofu jsem začal snít o čtyřnohých brigádnících. Zároveň mě napadlo, použít vietnamáčky na spásání trávy na ploše, kterou právě nevyužívám k pěstování zeleniny. Právě probíhá příprava. Zakoupil jsem už dvě bachyňky vietnamáčka a v podstatě jsem tak poprvé mohl mít představu, jak "velká" zvířata to budou v dospělosti. Chci se tímto obrátit na přítomné chovatele tohoto plemene a velikostně odpovídajících kříženců. Předesílám, že jsem začátečník, ale nějakou teorii už mám nadrcenou. Hlavně to, že "čistého" vietnamáčka v ČR sotva potkáte a že pod tento pojem se vejde neskutečná škála kříženců od x Gottingen až po  x landrasse. Zajímá mě názor těch, kdo toto plémě už měli a znají jeho návyky (každé zvíře má návyky jiné, ale v rámci plemene se dají najít společné rysy). Zajímá mě hlavně jak moc vymakaný bude muset být výběh - tedy ohrazení. Zda je nutné podkládat velkými kameny, podbetonovat, položit kmen, nebo zda stačí, když si v ohradě nevypasou a tím nebudou mít potřebu migrovat. (plánuju několik "košárů", nebo ohrad, v kterých bude v každé keř, či strom kvůli stínu, koryto atd. Chlívek asi jeden, popřípadě víc, pro případné oddělení bachyně při porodu - bude li třeba.


Pak - doporučená síla hrázek na plot, aby je nepřelomili, nebo neohryzali. To by z nudy mohli.... Plánuju hrázky vodorovně, domnívaje se, že pokud je budou podlézat, vleže nebudou mít tolik síly, jako kdyby se drali mezi svislými tyčkami. Za dřevěný plot chystám dát pletivo do cca 1,2 - 1,6m, aby k nim nemohli kolemjdoucí hafani tak snadno.  Prosím o rady:

Přílohy
2632709734_o.jpg
2632709734_o.jpg (99.58 KiB) Zobrazeno 3845 x
2632671468_o.jpg