Pěstování dýní

Vše o pěstování zeleniny
Odpovědět
Uživatelský avatar
Irule
Příspěvky: 4
Registrován: 16 dub 2013 11:52

Pěstování dýní

Příspěvek od Irule »

Dobrý den, poradil by mi někdo jak pěstovat dýně?jsem naprostý začátečník.do této doby jsem pěstovala pouze několik let bylinky a rozhodla jsem se ,že zkusim i zeleninu.


zátím mám jen vsazená semínka ale nevím co dál.vím že se rozsazují po zmrzlých, četla jsem i o pěstování dýní na sítích-má s tím někdo zkušenosti?


Budu velice ráda za každou radu a zkušenost, děkuji za odpovědi,


Irule


Uživatelský avatar
Eva Veget
Příspěvky: 18
Registrován: 29 lis 2012 20:45

Re: Pěstování dýní

Příspěvek od Eva Veget »

Dobrý den,


já jsem tedy také začátečník, ale vloni jsem již nějaké dýně vypěstovala. Jsou to dost nenáročné plodiny. Stačí si je předpěstovat doma a pak vysadit hlavně na sluníčko. Ve stínu nerostla. Měli jsme ji na vyvýšeném záhonu a plazila se z něho dolů a po trávě, plodů jsme měli z jedné rostliny asi 10. Sazenice se vysazují až po zmrzlících, ale někde jsem zase četla, že se dají sázet semena přímo do záhonu, což letos vyzkouším. Semínka jsem měla vlastní od loňska, pak mám také semena ze zakoupené dýně, které také dobře klíčí, tak snad na nich vyrostou i nějaké dýně :-)


Jinak dýně se také ráda plazí, tak když bude nějaká dostatečně pevná opora, tak to půjde i vertikálně.




Uživatelský avatar
Magda
Příspěvky: 42
Registrován: 20 bře 2012 18:10

Re: Pěstování dýní

Příspěvek od Magda »

Dobrý den...mám zkušenosti zatím jen s pěstováním hokaido...předpěstovala jsem je doma a pak zasadila do vyvýšeného záhonu s hodně kompostem na slunné místo...sklidila jsem menší kousky od cca 10 - 15 cm v průměru, ale vydržely mi až do března...


Letos jsem nakoupila více druhů semen...ale jelikož je chci vypěstovat na semena, nemohu je vysadit všechny , aby se mi nesprášily...