takže vážně..... spotřeba je dána gramy paliva na jednotku výkonu, tedy na 1kwh, v tomto aspektu je lepší, dokonce nejlepší z atmosfericky plněných motorů 4011. Nejde jen o to, že má o jeden válec navíc, oproti 3011, má i lepší převodovku a ten jeden válec navíc a masivnější převodovka umožní nosit v tříbodovém závěsu rotační žací stroj, třebas nejoblíbenější a nejspolehlivější žtr 165.Zároveň je traktor technicky uspůsoben tahat vlek standartně 5 tun a v případě lehkých hmot 7 tun.
Díky konstrukci zvládne i jiné práce, které 3011 nezvládne, proto je mým favoritem. ...je mnohem univerzálnější.
Jestli oře hektar jináč, než 3011 je otázka, protože na 3011 pojedete naplno, kdežto u 4011 si otáčky budete hlídat v ekonomickém pásmu, tj 1500 až 1700 za min.
Nic proti 3011 nemám, je to jeden z výborných traktorů a jistě jeden z nejlepších. Pro mne však je ideál forterra 135, neb 140......A do lesa je vhodný každý traktor, ale 4011 ubrzdí těžší vlek, než 3011.Nejde o to, co utáhne.... jedná se o zadokolky, takže proti mému 10145 na ostrejch gumách s přední hnanou nápravou dotíženou čelním nakladačem to je opravdu obrovský rozdíl. Přesto tvrdím, že 4011 je nejpovedenější český traktor všech dob. A pokud bych volil traktor, na malé poměry je tento nejen technicky, ale i ekonomicky vhodnější, protože má dostupnější náhradní díly, a navíc se na něj dají sehnat kultivační kola, tedy uzounké.
A posledním argumentem budiž, že se dá zrychlit na silnici na 40km za h., takže při dopravě klesne spotřeba o 20%.