Začátečník zahradník

Vše o zahradě
Pavlína Němcová
Příspěvky: 6
Registrován: 18 úno 2015 19:38

Začátečník zahradník

Příspěvek od Pavlína Němcová »

poradíte mi, čím totálně začít na zahradě, kde chci permakulturu? jak zpracovat tu zeminu, co tam mám z vybagrovaného placu??  hnůj? dřevěné uhlí? nějaké minerály?? co nej nejlepší do toho zapracovat? a kde to třeba vzít ?? díky pavlína


7inline
Příspěvky: 46
Registrován: 24 led 2015 23:54

Re: Začátečník zahradník

Příspěvek od 7inline »

snad to nebude znít moc amatérsky, pokud jo, tak se omlouvám, jsem taky začátečník...jako první pořešit individualitu zahrady - světlo, stín, typ půdy, vlhko, sucho, voda (přístup k ní), okolí (třeba zdi, plot atd..) a co s tim celkově udělat můžu a nemůžu..a na základě toho zvolit rostliny - to je hodně náročné co:)))..///


nebo i bez větších znalostí tam "něco" (pochopitelně ne cokoli) rozházet, řekněme něco opravdu nenáročného co se uchytí snadno a čekat, sledovat a z toho se učit..


a nebo..omrknout rostlinstvo, které tam už je, prostudovat si ho a zkusit ho využívat - u mě na zahradě jsou kopřivy, šípek, květy lípy, traviny, jehličí, bez..to ale asi nebudou zrovna dobroty po kterých toužíš, že..


7inline
Příspěvky: 46
Registrován: 24 led 2015 23:54

Re: Začátečník zahradník

Příspěvek od 7inline »

to kompostování - předpokládám z ovozeleniny nepocházející ze supermarketů a pod (?)


7inline
Příspěvky: 46
Registrován: 24 led 2015 23:54

Re: Začátečník zahradník

Příspěvek od 7inline »

chemické postřiky potravin..mě nevadí, ale někomu třeba ano


Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 260
Registrován: 12 srp 2013 12:53

Re: Začátečník zahradník

Příspěvek od Vlasatej »

Začal bych vybíráním kamenů a bordelu z hlíny. Ta zemina je v hromadě? nebo to někdo rozhrnul? je to ornice?  Jsou nějaké plány kde má co v budoucnu být? - podle toho bych jel. Jen netuším, jak tam dostat tu "permakulturu" :)


Uživatelský avatar
Romana SM
Příspěvky: 286
Registrován: 10 bře 2010 21:44