Mastňáček: Však jsem napsala, že nemůžu učit něco, o čem nic nevím, ne? Taky netřeba být pedagog (alespoň při vedení kroužku), ale třeba to umět s dětmi - kterýmžto darem taky neoplývám...
P. Stach: na česnek Vám sahat nechci, mám svůj:) (Množí se mi z několika málo darovaných sazeniček.) Neříkáte nic, proti čemu bych měla námitky.
Pzn. Dnes jsem si musela vyvzdorovat, aby mi matka neposekla sedmikrásky, úporný boj!
Sahaw: To o několika hektarech je psáno kde? A kde jsem psala o pouhé teorii? Může mi to citovat?
Myšlenka nebyla vyučovat soběstačnost, ale nějaký přístup k přírodě celkově a vztahy v ní. Samozřejmě to jde i v kroužku, ale pro plošnější dopad je školní vyučování výhodnější.
Představte si nějakého zapáleného, nadšeného pedagoga, který, i když bere jako učitel málo, o tyhle věci se zajímá, doma si něco pěstí podle principů PK a ve škole iniciuje založení experimentální zahrady, kde se děti učí prakticky vedle teoretického výkladu.
Víc polopatě už to podat neumím. A tak snad už je jasné, že není nikde žádný spor. Jak napsal P. Stach - účelem není soběstačnost, ta je stejně nemožná...